BakanlıkManşet Haber

İlk Covid-19 vakaları şubat ayında başladı İddiası

CHP Ankara Milletvekili Murat Emir, Sağlık Bakanlığı’nın ilk vakanın açıklandığı 11 Mart’tan önce Covid-19 tanılı hastaların varlığını bildiğini açıkladı. Emir, Sağlık Bakan Yardımcısı Şuayip Birinci’nin Şubat ayında uluslararası bir dergide yayımlanan yazısında, Mersin’de Covid-19 tanılı 24 hastanın tedavi altına alındığını yazdığını bildirdi.

Sağlık Bakanlığı’nın Türkiye’de ilk Covid-19 vakasının 11 Mart’ta görüldüğünü açıkladığını anımsatan Emir,  şunları söyledi:

” Bakan Yardımcısı Birinci’nin yayımlanan bu çalışmasından Mersin’de Şubat ve Mart ayları arasında zatürree belirtisiyle hastaneye başvuran 24 kişiye Covid-19 pozitif tanısı konulduğunu anlıyoruz. Bu bir skandaldır. Çalışmanın ayrıntılarına bakıldığında iki farklı ilacın bu kişiler üzerinde denendiğini ve bu çalışma için, Sağlık Bakanlığı’ndan izin alındığını da görüyoruz.

Sağlık Bakanı Koca ve Bakan Yardımcısı Birinci’nin birbirini yalanladığı bir durum ile karşı karşıyayız. Eğer Birinci, bu vakalar olmadığı halde varmış gibi uluslararası bir yayın yapmışsa bu hem bilimsel bir suçtur hem de ayrı bir skandaldır. Bu hareket, Bakan Koca’nın altını oymaya dönük de bir girişimdir, aynı zamanda Sağlık Bakanlığı’ndaki çürümüşlüğü de açıkça ortaya koymaktadır.”

Emir, “Bakan Koca’nın Mart ayına gelene kadar sadece Mersin’de 24 Covid pozitif vakası olduğunu bile bile 11 Mart’ta ‘ilk vakayı bulduk’ demiş olmasını düşünmek dahi istemiyoruz” dedi.

Devletin beceriksizlerin elinde savrulduğunu söyleyen Emir, “İktidar, inandırıcılığını ve güvenilirliğini yitirmiştir. Bakan Koca’nın bir an evvel açıklama yapmasını bekliyoruz. En azından bildirim yalanlanacaksa yalanlansın, aksi takdirde Sağlık Bakan Yardımcısı bir dakika bile görevde kalmamalıdır” diye konuştu.

Bu gelişmenin ardından Şuayıp Birinci sosyal medya hesabından bir açıklama yayınlayarak “Yazarları arasında yer aldığım makalede, sorumlu birinci yazar tarafından vakaların hastaneye yatış tarihleri sehven “Mart-Nisan” ayları yerine “Şubat-Mart” olarak yazılmıştır. Yine vaka lokasyonu olarak İstanbul ve Mersin yerine sadece Tarsus ifadesinin geçtiği tespit edilmiştir” dedi.

Hatanın düzeltilmesi için dergi yayın kurulu ve editörüne düzelme metni ve kanıt dokümanı gönderildiğini ifade eden Birinci, “Ülkemizin başarıyla sürdürdüğü ve dünyaya örnek olduğu Covid-19 mücadelesi sürecinde; tamamen insan odağında yürüttüğümüz çalışmaların, basit bir yazım hatası nedeniyle siyasi zemine çekilmeye çalışılması son derece üzücüdür” değerlendirmesini yaptı.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu